Over de organisatie
Onze klant is een familiale onderneming met internationale faam en met een duidelijke visie voor de toekomst.
Jouw nieuwe functie
Ben jij gepassioneerd door digitale marketing, technologie en klantbelevingen en wil je meebouwen aan de digitale ruggengraat van een vernieuwde marketingorganisatie?
Voor een toonaangevend onderneming, met wereldwijde faam en in volle digitale transformatie zijn wij op zoek naar een Digital Marketing & Operations Specialist. In deze sleutelrol optimaliseer je digitale platformen en processen, en zorg je ervoor dat marketingactiviteiten niet alleen creatief zijn, maar ook efficiënt, datagedreven en klantgericht.
Je helpt mee aan het uittekenen van de digitale architectuur die de corporate website, klantportaal, e-shop en PIM-systeem verbindt – met als doel een optimale gebruikerservaring voor prospects en klanten verder op te zetten.
Jouw verantwoordelijkheden
- Data & Procesoptimalisatie
- Je, vertaal klant- en systeemdata naar inzichten die de ‘customer journey’ verbeteren.
- Je werkt mee aan de integratie van CRM, CMS, PIM en ERP-systemen.
- Je creëert efficiënties en synergieën in digitale workflows.
- Digitale Operaties & Automatisatie
- Je ondersteunt de implementatie en optimalisatie van ‘marketing automation’ binnen Microsoft Dynamics 365.
- Je automatiseert event- en opleidingsbeheer voor de services-afdeling.
- Je beheert workflows zodat data en systemen marketing optimaal ondersteunen.
- CMS & Vendor Management
- Je waakt nauwgezet over de consistentie en de synergie binnen het CMS.
- Je fungeert als aanspreekpunt voor externe partners en leveranciers van de digitale tools.
- Marketingondersteuning & Creativiteit
- Je levert een belangrijke bijdrage tot de creatieve input voor digitale campagnes en content.
- Je optimaliseert productinformatie in het PIM-systeem met aantrekkelijke content (grafieken, beschrijvingen).
- Je bewaakt de merkconsistentie over alle digitale kanalen heen.
Jouw profiel - Bij voorkeur behaalde je een bachelor- of masterdiploma in Marketing, Digital Business of in een gerelateerd domein.
- Je kan terugblikken op een aantal jaren (relevante) ervaring met digitale platformen (CRM, CMS, e-commerce, PIM) en systeemintegraties.
- Je bent analytisch en je werkt procesgericht, met een sterke focus op klantbeleving.
- Je hebt een creatieve mindset en grote interesse in digitale campagnes en contentcreatie.
- Je hebt affiniteit met de nieuwste digitale technologieën en hands-on ervaring met tools zoals marketing automation, AI en analytics zijn sterke pluspunten.
- Communicatief ben je sterk in zowel het Nederlands als het Engels.
- Je bent een proactieve teamspeler die vlot samenwerkt over afdelingen heen.
- Een pluspunt is zeker : ervaring met marketing automation en/of PIM-platformen.
De arbeidsvoorwaarden - Een strategische rol waarin je de digitale fundamenten van marketing mee vormgeeft.
- De kans om het klanttraject en de digitale flows te optimaliseren met directe impact op klanttevredenheid.
- Een dynamische werkomgeving waar data en creativiteit samenkomen.
- Een nauwe samenwerking met diverse afdelingen (Marketing, Sales, Product Management, Services) om inefficiënties weg te werken en klantgerichtheid te verbeteren.
Solliciteer direct op deze vacature
Heb je interesse in deze job? Solliciteer dan snel online en stuur ons je cv, of bel ons op voor meer informatie.
Is deze job niet helemaal wat je zoekt, maar ben je wel op zoek naar een nieuwe functie? Aarzel niet om ons te contacteren voor een vertrouwelijk gesprek over je carrièremogelijkheden.
#LI-DNI