Ben jij klaar om je creativiteit en passie voor storytelling in te zetten binnen een internationale en innovatieve productieomgeving? Voor een toonaangevende speler in de vloerensector zoeken we een gedreven Strategic Content Coordinator die het marketingteam komt versterken.
Jouw nieuwe werkgever
Je komt terecht bij een vooruitstrevend en gerenommeerd productiebedrijf dat zich specialiseert in verschillende luiken in de bouw- en technische sector, waaronder hoogwaardige vloeroplossingen, zoals vinylproducten op rol. Het bedrijf is actief op meerdere internationale markten zoals het Verenigd Koninkrijk, Polen, Duitsland, Frankrijk en België. Binnen een compact en ambitieus marketingteam werk je mee aan het uitbouwen van een consistente en krachtige merkbeleving, met aandacht voor innovatie en duurzaamheid.
Jouw nieuwe functie
In deze functie ben je verantwoordelijk voor het uitdenken en uitvoeren van een strategische contentmarketing aanpak, afgestemd op diverse landen en doelgroepen. Je vertaalt strategische marketingdoelstellingen naar een concrete contentplanning en bewaakt de uitvoering hiervan. Je bent zowel strateeg als coördinator, met een hands-on aanpak.
Je taken bestaan uit:
Het ontwikkelen en implementeren van een contentstrategie gekoppeld aan het marketingbudget per markt.
Opzetten en beheren van een contentkalender voor social media, website, e-mail en print.
Creëren en redigeren van marketingcontent, en samenwerken met externe creatieve bureaus voor visuele uitingen.
Monitoren van campagnes en analyseren van performance data, inclusief A/B-testen en optimalisaties.
Ondersteunen van het sales team met presentaties, POS-materialen en aanpassingen van communicatiemiddelen.
Coördineren van praktische zaken zoals fotografie en andere contentproducties.
Nauwe samenwerking met interne afdelingen zoals sales, R&D en duurzaamheid.
Wat heb je nodig om succesvol te zijn als Strategic Content Coördinator?
- Bachelor of Master diploma, idealiter in marketing, communicatie of een verwante richting.
- Minstens 3 jaar relevante marketingervaring, bij voorkeur met focus op content en digitale marketing.
- Sterke organisatorische en coördinerende vaardigheden binnen een internationale B2B-omgeving.
- Uitstekende communicatievaardigheden in het Nederlands en Engels, zowel schriftelijk als mondeling.
- Je hebt een basiskennis van grafische tools zoals Canva; ervaring met Illustrator of InDesign is een plus.
- Je hebt een datagedreven en analytische ingesteldheid, met oog voor detail en kwaliteit.
- Je hebt een hands-on en assertieve houding, creatieve mindset en teamplayermentaliteit.
- Je hebt een flexibele ingesteldheid en ziet jezelf aarden in een dynamische, veranderlijke omgeving.
Wat je in ruil mag verwachten
In ruil voor deze fantastische opportuniteit als Strategic Marketing Coördinator wordt jouw inzet beloond met:
- Een marktconform salaris, afhankelijk van ervaring.
- Maaltijdcheques
- Hospitalisatie- en groepsverzekering
- Netto onkostenvergoeding
- Glijdende werkuren
- 1 dag thuiswerk per week
- 20 vakantiedagen + 15 ADV-dagen.
- Mogelijkheid tot een firmawagen voor ervaren profielen
- Werken in een open, informeel en enthousiast team met ruimte voor eigen initiatief en groei.
Solliciteer nu!
Ben jij de creatieve en strategische contentcoördinator die wij zoeken? Solliciteer dan nu en geef je carrière een nieuwe impuls in een boeiende, internationale omgeving!
Voor verdere info kan je terecht bij Eva De Brabant van Hays Marketing via 09/210 52 76. Na een eerste screening via Hays, zullen er 1 à 2 gesprekken doorgaan bij onze partner. Uiteindelijk ontvang je een loonvoorstel op maat.
Is deze job niet helemaal wat je zoekt, maar ben je wel op zoek naar een nieuwe functie? Aarzel niet om ons te contacteren voor een vertrouwelijk gesprek over jouw carrièremogelijkheden.
#LI-DNI