“Freelancen is the way to go in IT!”

18 juni 2020 - Hays Antwerpen stelt Sophie Vernaet voor als de nieuwe business unit manager IT contracting. Vernaet zal de komende jaren de contracting-afdeling leiden en verder uitbouwen in Antwerpen. De bedoeling is op termijn voor elke niche in IT, elke regio en elk bedrijf een service op maat te kunnen aanbieden.

Sophie Vernaet is de nieuwe business unit manager IT contracting bij Hays Antwerpen. Ze zal de bestaande afdeling leiden en verder uitbouwen in de komende jaren. Vernaet bouwde de afgelopen 8 jaar al heel wat ervaring op als business manager op vlak van IT contracting bij andere bedrijven in de sector.

Goed contact is belangrijk

De huidige afdeling IT contracting in Antwerpen bestaat al even. Sophie Vernaet is nu in huis gehaald om die verder uit te bouwen en het huidige klantenportfolio uit te breiden. Daarnaast moet ze de huidige ploeg ook extra tips en tricks aanleren.

“Een goede rekrutering is meer dan enkel de persoon vinden met de beste kwalificaties. Je moet er je tijd voor nemen. Luisteren naar wat beide partijen zoeken. Omdat we met freelancers werken, weet je ook dat die vroeg of laat terug op de markt komen. Een goed contact en tijdige feedback is dan belangrijk voor een lange termijnrelatie.” – Sophie Vernaet, business unit manager IT Contracting bij Hays.

Genoeg vacatures

Hoewel de coronacrisis gezorgd heeft dat er een aantal projecten zijn gecanceld de afgelopen maanden, hoeven IT’ers zich geen zorgen te maken. Er zijn nog genoeg vacatures voor hen beschikbaar.

“Hoewel het de vorige maanden wat minder was, zien we sinds begin deze maand de opdrachten toch terug binnen stromen.”, zegt Sophie. “Bij veel bedrijven zit de digitale transformatie in een stroomversnelling, en bedrijven zien geen verschil tussen een freelancer of iemand vast in dienst. Binnen IT is freelancen bijna ‘the way to go’ geworden.  IT’ers klagen  daar niet over. Zij zijn vaak op zoek naar een job waarin ze wat vrijheid en eigen zeggenschap hebben.“

Toekomst

In de toekomst is het de bedoeling om de IT contracting afdeling in België verder uit te bouwen. Sophie Vernaet: “Op dit moment werken we nog met een klein team. Ik zou dat in het komende jaar toch willen uitbouwen zodat we voor elke niche in IT iemand hebben. Op termijn zie ik ook in andere filialen van Hays een aparte IT contracting-afdeling. Op die manier zouden we elke regio en elk bedrijf op maat kunnen bedienen.”

Bent u journalist? Dan kunt u contact opnemen met onze woordvoerder.

Volg ons op social media

Volg Hays op LinkedIn - Hays.be
Volg Hays op Facebook - Hays.be